جاذبه های توریستی بانكوك

معرفی بهترین جاذبه های دیدنی بانکوک
معرفی بهترین جاذبه های دیدنی بانکوک
بانکوک یکی از پر هیجان انگیز ترین شهرهای کشور تایلند محسوب می شود که برای مسافران جز مقاصد بسیار محبوب بشمار می رود. در این شهر می توانید با پرداخت یک چهارم هزینه های سفر به اروپا سفر خاطره انگیزی را برای خودتان بسازید.در این شهر تایلند جاذبه های تاریخی مدرنی وجود دارد که در کنار هم سبب شده اند تا جذابیت خاصی پیدا کند. پیشنهاد می کنیم زمانی که با خرید بلیط هواپیما به بانکوک بروید و بعد از آن به سمت شهر پاتایا هم بروید تا با یک تیر دو نشان بزنید و دو شهر جذاب تایلند را دیدن کنید. قصد داریم تا درباره خصوصیات این شهر صحبت کنیم، تا زمانی که به سمت این شهر رفتید بدانید که برای گشت و گذار باید به کدام مناطق این شهر بروید.


مرکز خرید سیام پاراگون/Siam Paragon
مرکز خرید سیام پاراگون/Siam Paragon
یکی دیگر از جاهای دیدنی بانکوک که پیشنهاد می کنیم حتما به سمت آن بروید،مرکز خرید لوکس سیام پاراگون است.این مرکز خرید یکی از بهترین مرکز خرید بانکوک است. این مرکز خرید علاوه بر این که برای برندباز ها بهشت محسوب می شود،محل قرار گیری بزرگ ترین آکواریوم جنوب شرقی آسیا بوده و سینمای چند منظوره ی بسیار بزرگ و رستوران متنوعی را در خود جای داده است.
تقریبا بیش از 250 مغازه در این مرکز خرید وجود دارد که محل رفت و آمد افراد پولدار و مشهور تایلندی و همچنین توریست های خارجی می باشد.
اگر از جمله طرفداران ماشین های لامبورگینی و فراری هستید باید بگوییم که این دو کمپانی در این مرکز خرید دارای نمایشگاه هستند.

بازار چاتو چاک/Chatuchak Market
بازار چاتو چاک/Chatuchak Market
برای کسانی که به خرید کردن علاقمند هستند،یکی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک را می خواهیم معرفی  کنیم به نام چاتوچاک!
این بازار با داشتن تقریبا بیش از 8000 غرفه به مساحت 4000 متر مربع یکی از شلوغ ترین مراکز خرید بانکوک محسوب می شود و یکی از بزرگ ترین بازارهای جهان است.
برای بازدید از این بازار می توانید هر شنبه و یکشنبه به سمت آن بروید. هر آنچه که فکرش را بکنید می توانید در این بازار پیدا کنید و بخرید.
البته باید بدانید که در طول روز بیش از 200 هزار نفر از ان بازار دیدن می کنند و اگر اهل بودن در مکان های شلوغ نیستید به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود که به سمت بازار چاتو چاک بروید.

عمارت ویمانمک/Vimanmek Mansion
عمارت ویمانمک/Vimanmek Mansion
یکی از بزرگ ترین بناهای ساخته شده از چوب ساج در جهان جز جاهای دیدنی بانکوک محسوب می شود که نام آن عمارت وینامک است.این بنا در واقع محل زندگی سلطنتی بوده که تنها چند سال از آن استفاده شده و پس از آن برای ده های زیادی خالی از سکنه بوده است.
توجه داشته باشید که شما می توانید از بیرون محوطه ی عمارت عکاسی کنید ولی نمی توانید دوربین را به داخل موزه ببرید.همچنین برای بازدید از داخل این عمارت هم لازم است که از لباس های ساده و پوشیده استفاده نمایید.

موزه ملی بانکوک/Bangkok National Museum،قدم زدن در تاریخ تایلند
موزه ملی بانکوک/Bangkok National Museum،قدم زدن در تاریخ تایلند
بازدید از موزه های هر شهر می تواند شما را با فرهنگ و تاریخ آن شهر آشنا کند،از همین ما در مطلب معرفی بهترین جاهای دیدنی بانکوک می خواهیم به موزه ملی بانکوک اشاره ای داشته باشیم.در ابتدا این موزه برای نمایش هدایایی که پدر شاه رامای پنجم به او داده بود نیز تاسیس شد و در آن اشیا جالبی نظیر سلاح های چینی،سنگ های قیمتی،عروسک،لباس و منسوجات و ماسک های خفن به نمایش گذاشته است. در این موزه اطلاعات مربوط به اشیا به زبانم انگلیسی داده شده است.و می توانید با خواندن آن ها از تاریخچه ی هر کدام مطلع شوید.

صعود از برج ساتورن/ Sathorn Unique Tower، لحظاتی میان آسمان و زمین
صعود از برج ساتورن/ Sathorn Unique Tower، لحظاتی میان آسمان و زمین
قبل از اینکه در شهر بانکوک بحران مالی پیش بیاید آسمان خراش بزرگی با 49 طبقه در قلب شهر بانکوک ساخته شد که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده تکمیل این پروژه به تعویق افتاده.این برج در حال حاضر به مکان متروکه ای تبدیل شده است که تنها یک کاربرد دارد و آن این است که افراد از آن بالا می روند و با پرداخت مبلغی می تواند از این برج آویزان شوند.
از بالای این برج می توانید چشم انداز های زیبایی از شهر را مشاهده کنید.

پارک لومپینی/ Lumpini، دمی برای آسایش و استراحت
پارک لومپینی/ Lumpini، دمی برای آسایش و استراحت
قطعا بازدید از پارک های هر شهری می تواند گزینه جذابی برای مسافر و بازدید کننده ای باشد،در شهر بانکوک هم پارک لومپینی یکی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک است.این پارک با دارا بودن بیش از 500 هزار متر مربع فضایی برای رهایی از شلوغی و ازدحامی که در این شهر پر جنب و جوش محسوب می شود.شما می توانید در این پارک قدم بزنید و با دیدن نسل قدیمی تایلند که در حال ورزش هستند حس و حال تازه ای در این شهر بدست بیاورید.
در روز های تعطیل این پارک بسیار شلوغ می شود،بهترین زمان برای بازدید از آن اوایل صبح است.

میوه های دوریان/Durian، میوه دوگانه و عجیب تایلند
میوه های دوریان/Durian، میوه دوگانه و عجیب تایلند
یکی از هیجان انگیز ترین بخش های هر سفر شکم گردی در شهر مقصد است .پیشنهاد ما این است که حتما میوه دوریان که پادشاه میوه های تایلند است را امتحان کنید.اگر چه این میوه بسیار بو می دهد و برخی از مکان های عمومی مصرف آن ممنوع است اما در حد خودش طرفداران زیادی دار و عده ی زیادی برای آن سرو گردن می شکندند.

زیارتگاه اراوان/Erawan Shrine
زیارتگاه اراوان/Erawan Shrine
یکی از شلوغ ترین جاهای دیدنی بانکوک زیارتگاه اراوان است،این زیارتگاه سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد.قدمت این زیارتگاه به دهه ی 1950 برمیگردد و دلیل ساختن آن خرافاتی بودن کارگران ساختمانی در نزدیکی هتلی در فاصله کم  اراوان نیز بود.این کارگران گمان می کردند که ارواح زمین به دلیل نارضایتی که از آنها دارند،موجب بروز مشکلاتی در محل ساختن این هتل می شوند.در این زیارتگاه مردم به دور از هم جمع می شوند و طلب خواسته ها و آرزو هایشان را می کنند.

غذاخوری چینی ها/Chinese restaurant
غذاخوری چینی ها/Chinese restaurant
در شهر بانکوک محله ای به نام چینی ها وجود دارد که یکی از بهترین و جذابترین جاهای دیدنی بانکوک به شمار می رود.قطعا غذاخوری در این محله می تواند برای شما یک تجربه ی جدید و منحصر به فرد باشد.بعد از اینکه در این محل غذا خوردید پیشنهاد می کنیم که کمی هم پیاده روی کنید تا با فرهنگ چینی ها هم کمی آشنا شوی.
این محله برای خرید طلا و جواهرات بهترین گزینه می باشد.

معبد وات پراکائو/Wat Phra Kaew،جایی برای تاریخ‌دوستان
معبد وات پراکائو/Wat Phra Kaew،جایی برای تاریخ‌دوستان
معبد وات پراکائو یکی از جاهای دیدنی بانکوک است که در بخش های قدیمی شهر گراند پالاس قرار دارد.شهر گراند پالاس را به نام کاخ های پادشاهی نیز می شناسند.بنابر اسناد تاریخی زمان ساخت این بنا به سال 1782 باز می گردد.لازم به ذکر است که گراند پالاس تا مدت زیادی در اختیار قصر تایکینگ بوده است.
وات پراکائو در حقیقت معبد بودای زمردین است که با رنگ های زیبا چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.خوب است بدانید برای اینکه مجوز ورود به این معبد را داشته باشید،باید درست مانند سایر معابد لباسی پوشیده و مناسب داشته باشید.

سرگیجه و ماه/Vertigo and Moon، قابی از تایلند در ارتفاع 200 متری از زمین
سرگیجه و ماه/Vertigo and Moon، قابی از تایلند در ارتفاع 200 متری از زمین
در شصت و یکمین طبقه هتل Banyan Tree منظره سرگیجه و ماه منتظر گردشگرانی است که بعد از گذراندن یک روز شلوغ می خواهند نوشیدنی خود را در این مکان میل کنند و از دیدن یک منظره خارق العاده لذت ببرند.در طبقه 61 این هتل یک فضا با دیدی بدون محدودیت وجود دارد که می توانید تمام نقاط بانکوک را از آن بالا به تماشا بنشینید.البته اگر ترس از ارتفاع دارید،پیشنهاد نمی کنیم به اینجا بروید.چون ممکن است حسابی سرتان گیج برود!

شهربازی دریم ورلد/ Dream World، نوستالژی تمام فانتزی‌های کودکانه
شهربازی دریم ورلد/ Dream World، نوستالژی تمام فانتزی‌های کودکانه
 شهربازی دریم ورلد یکی از باحال ترین جاذبه های بانکوک است که می تواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.دریم ورلد پلازا،منطقه پر ماجرا و باغ رویایی منطقه خیالی تشکیل می شود.
قسمت پلازای پارک یک نمونه مشابه از پارک دیزنی لند آمریکا است که می تواند برای هرکسی اعم از بزرگ و کوچک بسیار جذاب باشد.

کاخ بزرگ/ Grand Palace، یادگار باشکوه معماری
کاخ بزرگ/ Grand Palace، یادگار باشکوه معماری
 اگر دوست دارید در میان جاهای دیدنی بانکوک جاهای خاص تری را مشاهده کنید،بازدید از کاخ بزرگ جز ملزومات سفر شما محسوب می شود.ساختمان این عمارت بزرگ و زیبا در سال های دور محل زندگی خاندان سلطنتی بوده و پس از آن نیز به خانه دولت تایلند تبدیل شده.
کاخ بزرگ مساحتی بالغ بر 214 هزارمتر مربع دارد.پس بی دلیل نیست که لقب بزرگ ترین کاخ تایلند را گرفته است.در لحظه ی ورود به محوطه کاخ اولین چیزی که چشم های شما را به خود خیره می کند،معماری بی نظیر این بناست.لازم به ذکر است رای ورود به این کاخ تنها به پرداخت مبلغی به عنوان ورودی نیاز دارید،سپس بازدید از بخش های مختلف آن رایگان  است.
شما در زمان بازدید می توانید در کنار نمای این ساختمان زیبا عکس های یادگاری بی نظیری بگیرید.لازم به ذکر است برای ورود به این کاخ تنها به پرداخت مبلغی به عنوان ورودی نیاز دارید،سپس بازدید از بخش های مختلف آن رایگان است.

موزه خانه جیم تامپسون/Jim Thompson House Museum
موزه خانه جیم تامپسون/Jim Thompson House Museum
موزه خانه جیم تامپسون یکی دیگر از جاهای دیدنی بانکوک است که در آن به شکل زیبایی طبیعت و صنعت ادغام شده است.در حقیقت ابریشم در صنعت تایلند بسیار اهمیت دارد،از این رو می توانید با رفتن به موزه خانه جیم تامپسون از سرگذشت ابریشم اطلاعات جالبی کسب کنید.
این خانه متعلق به یک بازرگان آمریکایی به نام جیم تامپسون بود که یک شرکت ابریشم بافی داشت و امروزه خانه اش تبدیل به آثاری برجسته از ابریشم شده است.جالب است بدانید که این سرا از 6 بخش قدیمی تشکیل شده که همگی از جنس چوب ساج ساخته شده اند.به علاوه در اطراف این بنا منظره ای دلفریب وجود دارد که منتظر گردشگران و طبیعت دوستان است.پیشنهاد می کنیم که این مکان شگفت انگیز را از قلم نیندازید.

موزه ملی بانکوک/Bangkok National Museum، قدم زدن در تاریخ تایلند
موزه ملی بانکوک/Bangkok National Museum، قدم زدن در تاریخ تایلند
موزه،تنها مکانی است که با رفتن به آن می توانید از سرگذشت یک کشور سر دربیاورید و آن را در برابر چشمان خود مشاهده کنید.یکی از جاذبه های گردشگری بانکوک موزه ملی آن است. ساختمان اولیه این موزه شامل جوایزی است که پدر شاه رامای پنجم به فرزندش اهدا کرده بود.
 در میان این جوایز ،عروسک،سلاح های چینی،سنگ های با ارزش و مواردی از این دست به چشم می خورد.همچنین تاریخچه و توضیحات هر اثر به زبان انگلیسی در تابلو ها درج شده است.

رودخانه چائو فرایا/Chao Phraya،ونیز تایلند
رودخانه چائو فرایا/Chao Phraya،ونیز تایلند
 یکی از جاهای دیدنی بانکوک که از نظر گردشگران جذابیت فراوانی دارد،قایق سواری در طول رودخانه چائو فرایا است.شاید برایتان جالب باشد که بدانید اغلب گردشگران از این رودخانه با نام ونیز شرقی نیز یاد میکنند. البته این نام بیخودی روی این مکان زیبا گذاشته نشده است،باید بروید و با چشم خودتان ببینید!
در حقیقت این رودخانه محلی برای تردد شهروندان بانکوک با قایق است.به همین خاطر بومی های بانکوک رودخانه چائو فرایا را یکی از شریان های حیاتی این شهر می دانند.
دلیل این امر نیز این است که در روز 50 هزار نفر از طریق این رودخانه به نقاط مختلف می روند.بیش از هر چیزی نمای جالب ساختمان هایی که در طول تاین مسیر قرار گرفته اند، نظر شمارا به خود جلب می کنند.پیشنهاد می کنیم که حتما به این منطقه زیبا بروید و علاوه بر یک قایق سواری حسابی از جاذبه های دیگر این شهر نیز دیدن کنید.