جاذبه های توریستی پاتايا

جاهای دیدنی پاتایا
جاهای دیدنی پاتایا
شهر پاتایا یکی از مقاصد گردشگری کشور تایلند محسوب می شود و حرف های زیادی برای گفتن دارد.شهر دارای بناهای تاریخی و سواحل زیبایی است که توریست هارا از سراسر جهان به خود جذب می کنند و علاوه بر این ها فعالیت و سرگرمی های زیاد آن اجازه نمی دهد هرگز از سفرتان به پاتایا پشیمان شوید. جمعیت مهاجران ساکن شهر بسیار زیاد است و باعث تغییرات و دگرگونی پاتایا طی سال های گذشته شده اند.این افراد ثروت زیادی برای تایلندی ها به ارمغان آورده اند و باعث ایجاد موقعیت های جدیدی شده اند بخش زیادی از این سرمایه بر روی ساخت اماکن گردشگری و هیجان انگیزی هزینه شده و پاتایا را به مقصدی فوق العاده برای سپری کردن تعطیلات تبدیل کرده است.

walking street قدم زدن شبانه در خیابان واکینگ استریت
walking street قدم زدن شبانه در خیابان واکینگ استریت
وقتی صحبت از یک خیابان زنده و پر سروصدا به میان می آید قطعا هیچ خیابان دیگری به گرد پای واکینگ استریت نمی رسد (برخلاف آنچه ممکن است راهنمایان تورها به شما بگویند). طول این مورد از دیدنی های پاتایا 500متر است و همان طور که  از معنی اسمش مشخص است بعد از ساعت 6عصر دیگر ورود هیچ وسیله نقلیه ای به داخل آن مجاز نیست.داخل خیابان پر است از کافه،رستوران و آمیوه فروشی. در طول روز این جا کاملا خلوت است اما همین که هوا روبه تاریکی می رود و چراغ ها روشن می شود خیابان پر از جمعیت و هیاهو همراه با صدای بلند موسیقی خواهد شد.

باغ استوایی نانگ نوچ
باغ استوایی نانگ نوچ
اگر شما علاقه مند به گل،درختان و باغ های تماشایی هستید،این مورد از جاهای دیدنی پاتایا برای صرف یک بعدظهر دلپذیر را از دست ندهید.باغ یک فضای 2،4 کیلومتر مربعی را پوشش می دهد وبرخی از زیباترین گل های جهان را دارد.طراحی باغ ها با جایزه های بسیاری برای طرحانش همراه بوده اند و با توجه به شرایط عالی نگهداری باغ این روند همچنان ادامه دارد.البته در باغ نانگ چون نه تنها گل و درختان،بلکه بیش از 670 گونه از ارکید و یک نمایش از فیل های تمرین داده شده نیز دیده می شود.

پارک آبی رامایا
پارک آبی رامایا
پارک آبی رامایا در فضایی به وسعت 184هزارمتر مربع و با 50 سرسره و تفریحات آبی دیگر میزبان گردشگران است .این مجموعه یکی از بزرگ ترین پارک های آبی تایلند به شمار می رود. یک استخر کوچک برای بچه های کوچک تر نیز در نظر گرفته اند که سرپوشیده  است و از پوست کودکان در برابر تابش آفتاب محافظت می کند. در این مجموعه ی آبی از هیچ ماده ی شیمایی خطرناکی استفاده نمی شود،بنابراین پوست و چشم بازدیدکنندگان در معرض آسیب های مختلف قرار ندارد. در همه ی استخر ها از آب تازه و تمیز استفاده می کنند که از چاه های موجود در پارک تامین با مدرن ترین امکانات روز دنیا، تصفیه می شود.

گالری هنر در بهشت هنر
گالری هنر در بهشت هنر
این جا یک گالری هنری عادی نیست،در عوض این گالری مفهوم گالری هنر عادی را به تصویر می کشد و آن را به شیوه های خود تغییر می دهد .در هنر در بهشت هنر شما بخش از آثار هنری را با مجموعه ای از توهمات نوری و سایر حقه های هوشمندانه خواهید دید.گالری به طور کاملا دقیقی طراحی و پیاده سازی شده است ، بنابر این شما می توانید تصاویر را به طوری که به نظر می رسد در حال عبور از یک پله ی قدیمی و یا پرواز بر فراز یک بیابان هستید در دوربین خود ثبت کنید.با استفاده از تکنیک های نقاشی باعث ایجاد خطای دید شده و این تصویر را به وجود می آورند که حیوانات داخل تصویر ،دیوار را شکسته واز آن بیرون آمده اند،یا چند نفر از آن در حال سقوط از آبشار هستند.این گالری بیش از 100 اثر خاص در ده موضوع مختلف دارد.این ساختمان به ده قسمت تقسیم شده است و شامل بیش از صد اثر هنری است. این جا یکی از جاهای دیدنی پاتایا است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب است.بازارهای شناور مختلفی درتایلند وجود دارد،اما اینجا در پاتایا شاهد بازار متفاوتی هستیم .نام واقعی این بازار (بازار شناور چهار منطقه) بوده که دلیل آن این است که بازار به چهار منطقه ی تایلند در شمال ،شمال شرقی،جنوب و مرکز تقسیم شده است. هر بخش از بازار ،محصولاتی را می فروشند که نشان دهنده همان بخش از کشور شلوغ تایلند است .تمامی غرفه ها شناور نیستند،بعضی از آن ها در قایق هایی هستند که در طول کانال ها حرکت می کنند و برخی دیگر از غرفه هایی ثابت در کناره های رودند. برای تجربه بهتر از بازار باید یک قایق کوچک کرایه کنید .در این مورد از جاهای دیدنی پاتایا هرچیزی که فکرش را بکنید پیدا خواهید کرد.

موزه ripleys believe it or not
موزه ripleys believe it or not
برای کسانی که نمی دانند باید بگوییم که موزه ripleys believe it or not زنجیره ای از موزه ها است که حقایق عجیب و غریب را از جهان ما بازگو می کند و البته این موارد آنقدر عجیب هستند که شما احتمالا هیچ نظری در رابطه با آن ها نخواهید داشت.این موزه در پاتایا دارای بابیش از 300 آیتم است که به بیش از ده موضوع مختلف تقسیم می شوند. شما یک جگوار 1937 را پیدا خواهید کرد که به قایق موتوری چسپیده یا کشتی تایتانیک که از یک میلیون کبریت ساخته شده است. این مورد از جاهای دیدنی پاتایا زمان زیادی می خواهد و شما می توانید یک روز کامل را در آن سپری کنید.

زیپلاین فلایت آف د گیبون !
زیپلاین فلایت آف د گیبون !
زیپلاین پرواز میمون دست دراز جایی بین پاتایا و بانکوک است و یک ماجراجویی کامل برای تمام اعضای خانواده به شمار می آید. یک فرصت عالی برای هیجان و در عین حال تماشای زیبایی های جنگل . این مسیر سه کیلومتر طول دارد و شامل بیست و دو خط  زیپلاین و دو ایستگاه می شود. گفته می شود که دستگاها از ایمنی بالایی هم برخوردارند.

موزه Anek Kusala Sala
موزه Anek Kusala Sala
 این مورد از جاهای دیدنی پاتایا ساخته شده برای ایجاد دوستی بین کشور چین و تایلند،موزه ای است که بیش از 300 قطعه از آثار هنری چینی را نگهداری می کند.بیشتر این آثار،مجسمه های برنجی و برنزی از شخصیت های تاریخی آنان هستند.موزه دو طبقه دارد که طبقه دوم دارای مجسمه های بسیار بزرگ است،قابل توجه ترینشان راهبان شائولین هستند که برای نشان دادن هنر های رزمی مختلف ساخته شده اند.شما می توانید مجسمه طراحان لباس،پیشگویان و فروشندگان را هم ببینید.

جنگل فیل های پاتایا/Pattaya Elephant Jungle Sanctuary
جنگل فیل های پاتایا/Pattaya Elephant Jungle Sanctuary
هرمکان مهم در تایلند دارای جاذبه های توریستی است که فیل ها در آن نقش پررنگی دارند و جاهای دیدنی پاتایا نیز  از این قاعده مستثنی نیستند.برخی از آن ها مانند مکان هایی که شما را سوار فیل می کنند رفتار بی رحمانه ای با حیوانات دارند اما Pattaya Elephant Jungle Sanctuary انتخاب خوبی برای تماشای پستانداران غول پیکر کشور تایلند است.

پارک پاتایا/Pattaya park
پارک پاتایا/Pattaya park
پارک پاتایا که در کنار ساحل قرار دارد،تنها پارک آبی پاتایا است،شما میتوانید روز های خود را دراینجا سپری کنید و با انواع بازی های آبی سرگرم شوید.بچه ها که عاشقش می شوند اما بازی های مناسب بزرگسال نیز در مجموعه وجود دارد.بعد از اینکه آب بازیات تمام شد می توانید به برج پارک پاتایا(مرتفع ترین رستوران کنار ساحل و گردان کشور تایلند)بروید و در طبقه 55 غذای لذیذ نوش جان کنید.

ساحل بن آمفور/Ban Amphur
ساحل بن آمفور/Ban Amphur
 بن آمفور یک روستای ماهیگیری آرام است.ساحلی با ماسه های درخشان و درختان پالم دار د.ساحلی که آرام و بدون جمعیت(برخلاف بسیاری از سواحلی دیگر در پاتایا است).اینجا یک روستای ماهیگیری بوده و بنابر این رستوران های مختلف غذاهای دریایی که دربندر سید می شوند و شامل انواع ماهی های خوشمزه و تازه می شود را سرو  می کند.این شهر هنوز مورد توجه صنعت گردشگری قرار نگرفته و به همین دلیل آن قدر شلوغ نیست و قیمت ها  نیز به نسبت کمتر است.

ساختمان حقایق/Building facts
ساختمان حقایق/Building facts
در ارتفاع 105 متر آسمان بنایی از چوب ساج ساخته شده و روی آن ها حکاکی های هنرمندانه ای انجام شده است . اینجا توسط یکی از صاحبان ثروتمند کسب و کارها ساخته شده و برای تفکر کردن درباره شخصیت خود است. تمامی بخش های داخلی و خارجی آن کنده کاری شده و زیبایی خیره کننده ای دارد،این پرسه همواره ادامه دارد و برخی می گویند کار کنده کاری هرگز تمام نشود. اگر چه ساختمان های زیادی در لیست جای دیدنی پاتایا و کشور تایلند قرار دارند اما قطعا The Sanctuary Of Truth دربالاهای آن جا می گیرد.

سیام و اروپای کوچک/Mini Siam And Mini Europe
سیام و اروپای کوچک/Mini Siam And Mini Europe
کمی بیرون از شهر شلوغ و گردشگری پاتایا Mini Siam And Mini Europe قرار دارند.در آنجا شما می توانید مهم ترین دیدنی ها و جاذبه های کشور تایلند و کل اروپا را در ابعاد کوچک تماشا کنید.غروب ها روی بناهای نورپردازی می شود و موقعیت عالی را برای عکاسی فراهم می سازند
جزیره مرجانی/Pattaya coral island
جزیره مرجانی/Pattaya coral island
جزیره مرجانی یکی دیگر از جاهای دیدنی پاتایا و سرگرمی های فوق العاده شهر برای علاقمندان به ساحل و آب است. ساحل جزیره پر است از مرجان و آب زلال و شفاف که باعث ایجاد مناظری تماشایی شده اند. گذشت و گذا با قایق های کف شیشه ای،اسکی روی آب از سرگرمی های منطقه هستند

باغ وحش ببرها/Tiger Zoo
باغ وحش ببرها/Tiger Zoo
اگر به حیوانات علاقه مند هستید باغ وحش ببرها که در آن حدود 200 ببر بنگال و تعداد زیادی تمساح نگهداری می شود می تواند یکی از جاهای دیدنی پاتایا باشد.
در این باغ وحش می توانید به تماشای سیرک حیوانات بپردازید و نمایش ببرها و پرش آن ها از حلقه،کشتی کروکودیل ها،راه رفتن ببرها بر روی بند،ماساژ بازدید کنندگان توسط فیل ها،بسکتبال بازی فیل ها و همچنین همه روزه نمایش های مهیجی توسط تمساح ها صورت می گیرد نمایشی که شاید هیچ جای دیگر جز پاتایا نتوانید پیدا کنید
گردشگران تور تایلند می توانند یک روز خود را با گشت و گذار در این باغ وحش سپری کنند و از تماشای حیوانات و غذا دادن به ببرها از نزدیک و همچنین گرفتن عکس با  آن ها کاملا مهیج برگزار کنید و در کافه های و رستوران های مختلف در این باغ وحش غذا و نوشیدنی نوش جان کنید و نهایت لذت و تجربه ای تکرار نشدنی را امتحان کنید.

ساحل جامتین/Jomtien Pattaya Beach
ساحل جامتین/Jomtien Pattaya Beach
جامتین یکی دیگر از جاهای دیدنی پاتایا محسوب می شود که حدود 6 کیلومتر از خط ساحلی را در برمی گیرد و 4 کیلومتر با شهر شلوغ فاصله دارد.اگر چه هتل ها و ساختمان ها ی سر به فلک کشیده ای در آن ناحیه ساخته شده اند اما ساحل هنوز آرامش مخصوص به خود را دارد و البته منظره ای عجیب از کنار هم قرار گرفتن سازه های بلند و ماسه های سفید در آن شکل گرفته است.اینجا در میان مسافران،مهاجران و ومحلی ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.ساحل دارای رستوران ها و کافه های زیادی است که برای خوردن غذا مناسب است و همچنین انواع و اقسام تفریحات دریایی شامل موج سواری،جت اسکی و... در آن انجام می شود.

معبد وات فرا خائو یای/Wat Phra Khao Yai
معبد وات فرا خائو یای/Wat Phra Khao Yai
یکی از نمادهای مهم و مشهور شهر پاتایا است.این معبد سال1972 ساخته شده و یک مجسمه بزرگ و طلایی از بودا در آن قرار دارد که 12متر ارتفاع داشته و روبه دریا قرار گرفته است.در اطراف این مجسمه،بتکده های کوچکی قرار گرفته است که برای رسیدن به آن ها لازم است مسیر نسبتا زیادی را پیاده طی کنید.البته این مسیر واقعا زیباست و ارزش پیاده روی را دارد.
معبد وات فرایایی در ساحل بودای بزرگ که به اسم ساحل بنگ راک شناخته می شود واقع شده است،این منطقه دقیقا در شمال شرقی ترین قسمت پاتایا یعنی جزیره Koh Samui می باشد که با بازدید از آن می توانید فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند را از نزدیک حس کنید.این ساحل در 18 کیلومتری شهر پاتایا در یک پادگان نظامی قرار دارد و با شن های سفید و آبی زلال مورد توجه بازدید کنندگان بخصوص توریست های اروپایی و گردشگران خواهد بود  و چون این ساحل در پادگان نظامی است از امنیت بالایی برخوردار است.
در هنگام ورود به این ساحل زیبا حتما با لیدر خود بروید تا با ارائه کارت لیدر خود بتوانید از پادگان عبور کنید،تپه ای در آن جا قرار دارد که روی آن معبدی است که نام آن وات کاهو فرا بات که بسیاری هم پر طرفدار است و جزء معابد مهم تایلند به شمار می رود.این معبد بنیانگذار نیروی دریایی تایلند که یک مسیحی از بودا و یک بنای تاریخی برای کرومولان چمفونکتو دو مسک می باشد و بسیار مورد احترام و افتخار است در میان مردم تایلند و زمان که شما می توانید روی این تپه قرار بگیرید و با گرفتن تصاویر خاطره انگیز در اواخر بعد ظهر و یا اوایل شب زمانی که نورهای چراغ ها می شوند و الحق که تصویری زیبا به وجود می آورند که به یادگار خواهند ماند.
باید بگوییم یکی از نمادهای مهم شهر پاتایا همین معبد وات فرایا یایی است که بسیار جالب و دیدنی برای شما و خانوادتان خواهد بود.مجسمه ای طلایی از بودا که با ارتفاع 12 متر رو به دریا واقع شده و این معبد در سال 1972 میلادی طراحی و ساخته شده است و به معنی معبد بزرگ بودا است که سالیانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند. مساحت بسیار زیادی را به معبد وات فرایایی و بتکده های کوچک که در کنارش هستند اختصاص داده شده است،به طوری که اگر بخواهید از مجسمه بودا به سایر بتکده ها بروید باید راه نسبتا زیادی را طی کنید که البته این مسیر بسیار زیبا و دیدنی برایتان می باشد.
مار بزرگی در امتداد راه پله ای که منتهی به مجسمه ی بودای بزرگ می شود از پایین تا بالا کشیده شده است،جالب است که این همان مار اساطیری در تاریخ تایلند به نام نگا است که این مار از طلا ساخته شده است و طول بسیاز زیادی هم دارد و شما در بازدید از این معبد وات فرایایی بتکده های کوچک تری قرار گرفته است که در چند سال گذشته به یکی از بتکده های چرخ معروف که لبه نوعی بیانگر تعالیم  بودا و حرکت از تاریکی به روشنایی بوده است اضافه شده است که نماینگر سنت و فرهنگ مردم تایلند می باشد.
 در یک  قسمت دیگر از معابد وات فرایا مجسمه بودایی نشسته بر زمین با نام  مارا خواهد دید که شیطان در قالب زنی زیبا در صدد فریب و گمراه کردن بودا مارا بر می آید  که بودا این موضوع را سریعا میفهمد و از شیطان دوری می کند و این عامل باعث می شود شب به هنگام بودا مارا نشسته بر زمین از الهه زمین بخواهد که قدرتی به او ارزانی دهد تا مراقبه اش را ادامه دهد و به روشنگری و عروج برسد و اینکه الهه زمین نیز درخواست او را به اجابت می رساند و بودا مارا شب هنگام به آسمان ها عروج می کند.